Het is 2019 en in de wereld van relatiegeschenken veranderd het product aanbod continu. WAt zijn de laatst promotionele marketing trends en aan welke producten kunnen we dan denken? Voor veel marketeers betekent dit een focus op digitale kanalen, maar interessant is dat niet-digitale kanalen nog steeds een enorme invloed hebben in de hedendaagse internetgedreven wereld. Hiervan kan promotionele marketing worden beschouwd als een van de meest consistente successen op zowel het gebied van verkoop als merkaanwezigheid. Van hand-outs op beurzen tot goed geplande productlanceringen, het helpt om te weten wat uw klanten zoeken in de promotieruimte en om de trends te herkennen. Wat waarderen klanten van promotiemateriaal? Zijn ze geïnteresseerd in bruikbaarheid en bruikbaarheid of is het de esthetiek en stijl die ze meer zullen imponeren? Een andere factor is het groeiende probleem van recycling en bewust consumentisme, die nu trends in promotiemateriaal vormgeven. Zijn uw producten milieuvriendelijk en zo niet, kunnen ze dan uw merk daadwerkelijk beschadigen?
1. Gerecycleerde koffiekopjesDit is een bijzonder populaire categorie promotiemateriaal en de vraag vertoont geen tekenen van afname. Met winkels en koffieaanbieders die nu het gebruik van herbruikbare koffiekopjes promoten in een poging om wegwerpalternatieven voor eenmalig gebruik te verminderen, kan uw merk een positieve associatie en ervaring bieden aan zijn publiek door te investeren in recyclebare koffiemokken – met uw logo prominent op de markt kant, natuurlijk. Dit zijn perfecte items om uit te delen bij evenementen van klanten om die perceptie van kwaliteit verder te versterken en om een onmiddellijke en onvergetelijke ervaring te bieden aan uw doelgroep. Met iedereen die heerlijke gourmet koffie drinkt van een gemerkt koffiekopje op je evenement, zal je branding overal aanwezig zijn.
2. Mobiele telefoonrandapparatuurNu de meeste mensen een smartphone hebben en erop vertrouwen in hun dagelijks leven, voldoen promotionele marketinggadgets die nuttige telefoonaccessoires bieden aan de essentiële criteria van nut en waarde voor de ontvanger. Een belangrijke trend die zich in 2018 heeft voorgedaan en zich in 2019 zal blijven ontwikkelen, is de populariteit van mobiele randapparatuur van het merk, zoals opladers, koffers, power banks en geluidgerelateerde items zoals Bluetooth-luidsprekers en -hoofdtelefoons. Dit zijn allemaal geweldige items om uit te delen naast een VR- of AI-ervaring op een handelsbeurs.
3. WellnessproductenDe trend voor gezondheid en welzijn gaat onverminderd door, dus verwacht veel promotieartikelen in deze categorie te zien, vooral gericht op millennials en overwerkte leidinggevenden. Deze items kunnen alles omvatten, van vouchers voor spadagen tot fitness-trackers en merkwaterflessen. Wellness-gerelateerd promotiemarketingmateriaal is ideaal voor zowel potentiële klanten als voor uw eigen werknemers. Ze zijn zelfs bijzonder populair als onderdeel van interne incentive- en erkenningsschema’s die zijn ontworpen om de gezondheid en het welzijn van werknemers te verbeteren door motivatie te creëren en een scala aan wellnessvoordelen te bieden. Dit houdt niet alleen uw personeel tevreden, maar het is ook een perfecte PR voor uw bedrijf buiten de werkplek.
4. Materialen en texturenPromotionele producten zijn net zo gevoelig voor esthetische trends en meerjarige mode als elk product. Niet meer is dit waar dan met kleding en interieurs, dus het is belangrijk om op de hoogte te blijven van wat hot is en wat het laatste seizoen is, als je je verdiept in deze ruimte. Verwacht in 2019 trends in productmaterialen en kleding en accessoires, gespiegeld in promo’s. Matte kleuren zijn erg in, evenals het gebruik van natuurlijke materialen zoals hout, koper en kurk. Kwaliteit blijft een factor die klanten op prijs stellen, dus het is de moeite waard om de promotieartikelen te kiezen die echte waarde en kwaliteit vertegenwoordigen en minder van hen weg te geven aan uw belangrijkste doelgroepen, in plaats van veel minder waargenomen waardeartikelen weg te geven.
5. Memory SticksNu een oude favoriet, maken memory sticks verbazingwekkende promo’s die goedkoop zijn maar het potentieel hebben voor een lang en nuttig leven. Op dezelfde manier dat pennen vaak een no-brainer waren, zijn deze vooral populair bij het B2B-publiek. Je kunt niet alleen een aantrekkelijk merkbereik creëren voor de komende jaren in laptops en pc’s, maar ook voor USB-sticks, zodat B2B-bedrijven een ander belangrijk element van merkopbouw kunnen leveren – thought leadership.
6. Dubbele of multifunctionele itemsMensen houden van promo’s die maximale bruikbaarheid bieden en dit is terug te zien in de aanhoudende populariteit van multifunctionele items die twee of meer doelen vervullen. Dus pennen en stylus, mousepad-kalenders, flashsticks met geheugensticks, sleutelbossen en kompassen, evenals de enorme verscheidenheid aan beschikbare multitools. Er is een algemene consumententrend naar minimalisme, inkrimping en utilitarisme waar deze producten perfect gebruik van maken. Een promoproduct met multifunctionaliteit gaat een beroep doen op degenen die graag afval en rommel willen minimaliseren. |