Tegenwoordig kent bijna ieder bedrijf wel een eigen afdeling. Dit is ook slim, want als je deze niet hebt is de kans groot dat je een marketingbureau moet inhuren, wat veel duurder is. Als bedrijf kun je tegenwoordig niet meer overleven zonder aan marketing te doen, zowel online als offline. Bedrijven met een goede marketingstrategie en veel kennis over dit onderwerp hebben dan ook een streepje voor op bedrijven die dit niet hebben. Wat opvallend is, is dat bedrijven hun marketingbudget steeds meer uitbreiden. Dit heeft er onder andere voor gezorgd dat er steeds meer concurrentie op de marketingmarkt komt. Iedereen wil profiteren van deze groeiende economie. Alle bushokjes staan vol reclame, en ook langs de snelweg is het een en ander te zien. Je kunt de deur niet meer uit zonder geconfronteerd te worden met diverse reclame-uitingen. Om op te vallen tussen al deze andere reclames is het belangrijk om creatief te zijn.
Wanneer je creativiteit op de juiste manier toepast, is de kans groot dat jouw campagne bij mensen blijft hangen. Doe eens iets anders dan wat iedereen al doet en durf risico’s te nemen. Dat is tegenwoordig nog maar de enige manier om enigszins relevant te zijn. Kies er bovendien voor om verschillende mediaplatformen te gebruiken om jouw campagne uit te voeren, zowel offline als online.
Je kunt bijvoorbeeld reclame maken via Radio Nederland. Je kunt eenvoudig reclame maken op de radio. Hoewel steeds minder mensen de radio thuis aanzetten, is het niet zo dat niemand je reclame te horen krijgt. Er zijn namelijk nog steeds veel plekken waar mensen de radio wel aanzetten. Dit is bijvoorbeeld op kantoor, in de auto of in winkels. Er zijn dus nog een hele hoop mensen die jouw reclames horen. Internet radio luisteren is ook steeds populairder in Nederland. Zo kun je makkelijk via je telefoon of laptop je favoriete radiozender opzetten. |