Receptionisten besteedden veel tijd aan het registreren van bezoekers en het plannen van nieuwe, aanstaande afspraken. Vervolgens moeten deze vrij eenvoudige taken op papier worden uitgevoerd door een groot aantal informatie- en databestanden te doorzoeken. Dit is een tijdrovende klus. Bezoekers moeten soms lang wachten met het maken van een afspraak. Een bedrijf hoeft zich geen zorgen meer te maken over deze problemen wanneer zij gebruik maken van een digitale receptie. Door over te stappen op een digitale receptie automatiseer je snel en eenvoudig de taken van de receptie. Plan een afspraak, verstuur de uitnodiging naar de klant en toon deze na bevestiging van de afspraak in het agendaoverzicht. Dit is toch gemakkelijk?
Registratie van bezoekers Vroeger kostte het veel tijd om afspraken te maken voor bezoekers, maar nu kan dat efficiënt via een digitale receptie. De receptioniste regelt een afspraak voor de klant, en dan krijgt de klant de enige uitnodiging. De uitnodiging bevat gegevens. Zo kun je denken aan de adresgegevens van het bedrijf. Ook kan er een QR-code getoond worden die bezoekers kunnen scannen om afspraakdetails te vinden. Vervolgens is het de taak van de bezoeker om de afspraak te bevestigen. De digitale receptie geeft de afspraak automatisch weer in het overzicht. Op deze manier hoeft de receptie zich geen zorgen te maken over bezoekersregistratie en kan de medewerker hiervan zich focussen op andere activiteiten en werkzaamheden.
Geïnteresseerd Terwijl deze virtuele receptie als muziek in de oren klinkt is er nog meer positief nieuws. Er bestaat namelijk een aanvullende aanwezigheidsregistratie app. Deze app is speciaal voor bezoekers. De bezoekers kunnen makkelijk inloggen in de app. Daarna kunnen zij toekomstige afspraken en de afspraakgeschiedenis bekijken. Het is tijd om te stoppen met nadenken en over te stappen op een digitale receptie. Je kunt de website van een bedrijf die de software aanbiedt bezoeken om de mogelijkheden te ontdekken. Zo zie je ook gelijk welke voordelen het systeem heeft voor jouw onderneming. |
http://economy.nl |