Als bedrijf zoekt u steeds naar nieuwe kansen en mogelijkheden. Zo doet u misschien wel aan marketing of andere promotiecampagnes om uw bedrijf goed op de kaart te zetten. Er wordt tegenwoordig veel geld gestopt in deze campagnes met niet altijd het gewenste resultaat. Veel werkgevers vergeten de werknemers eigenlijk de ultieme promotie zijn. Uw werknemers zorgen ervoor dat het werk professioneel en goed wordt gedaan en zijn dus het visitekaartje van het bedrijf. Als bedrijf is het dus handig om te investeren in uw werknemers. Wat kunt u doen om de werknemers als ultieme promotie te gebruiken? Dit is de vraag die in deze blog wordt beantwoord doormiddel van verschillende onderdelen. ProfessionaliteitAls eerste is het belangrijk dat uw werknemers professioneel overkomen. Door aan klanten te laten zien dat u professioneel bent zal het vertrouwen ook hoger zijn. Professionaliteit zit in de communicatie van de werknemers, de uitstraling van de werknemers en de kwaliteit die geleverd wordt. Het is als bedrijf interessant om tijd te besteden aan de communicatie en sociale vaardigheden van uw werknemers. Uw werknemers zullen in contact komen met klanten en misschien wel toekomstige klanten. Op dat moment is het belangrijk dat zij zich goed kunnen verwoorden en dat de klant zich op zijn of haar gemak voelt. De uitstraling is ook belangrijk, hiermee wordt natuurlijk niet bedoeld dat u als bedrijf hele knappe mensen moet contracteren. Er wordt bedoeld dat de werknemers netjes en verzorgd overkomen. Verzorgd door bijvoorbeeld geschoren te zijn, goed te ruiken en netjes er voor de rest uitzien met kleding. Uiteindelijk zal de professionaliteit het meest beïnvloed worden door de kwaliteit van het werk. Dit spreekt voor zich, u moet ervoor zorgen dat elke klant even goed behandeld wordt door uw werknemers en dat het resultaat altijd goed is. WerkkledingNet is al besproken dat het belangrijk is om netjes en verzorgd over te komen tegenover de klant. Als werkgever kunt u hier ook een bijdrage in hebben. Het is belangrijk dat uw werknemers in goede en mooie kleding te werk gaan. De kleding moet comfortabel zijn om in te werken en moet ook laten zien dat de werknemers werken voor uw bedrijf. Zo is het handig om werkkleding aan te schaffen die dezelfde kleuren hebben als het logo of de merknaam van uw bedrijf. Daarnaast is het ook handig om dit logo of merknaam te bedrukken om de kledingstukken. Bedrukken van T-shirts hoeft niet al te duur te zijn en kan wel erg professioneel zijn. Naast de professionaliteit van de kleding is het ook promotiemateriaal. Misschien heeft u een bedrijf in de bouw of een schildersbedrijf, dan is het zeer interessant om uw kleding te bedrukken. Langslopende mensen die uw werknemers te werk zien gaan, en dit goed eruit vinden zien, kunnen dan direct even kijken waar deze mensen vandaan komen. Bedrukte kleding kan dus mogelijk zorgen voor nieuwe klanten. Overig promotiemateriaalAls werkgever is het ook interessant om promotie te doen in kleine dingen. Zo kunt u ervoor kiezen om visitekaartjes te maken die uw werknemers kunnen achterlaten of mee kunnen geven. Het resultaat zal misschien niet groot zijn, maar alle kleine beetjes helpen. Tijdens het werken van uw werknemers kan het ook interessant zijn om overige onderdelen te laten bedrukken. Zo kan u denken aan een zeil met uw logo erop of misschien een tekst op een busje. Noem het maar op en u kan het laten bedrukken. |