Tips voor een goede nachtrust

Helaas kan niet iedereen ’s avonds gemakkelijk in slaap vallen. Voor sommige mensen geldt dat ze veel moeite hebben met in slaap vallen en in slaap komen. Vaak hebben deze mensen hier al hun hele leven last van, maar het kan ook zijn dat het slecht in slaap vallen gerelateerd is aan een stressvolle gebeurtenis in hun leven of drukte van werk of school. Heb jij ook last van slecht slapen en moeilijk in slaap vallen? Dan hebben wij een aantal tips voor een goede nacht rust die we je graag willen geven.

 

Zorg voor een avond ritueel

Een ritueel voor het slapen gaan, heeft veel voordelen. Een goede nacht rust begint namelijk met een goede voorbereiding. Misschien vind je het prettig om ’s avonds even te douchen, het warme water is zeker ontspannend. Misschien heb je liever een uitgebreide gezichtsmassage in de avond of juist een fijn boek om mee tot rust te komen. Het kan ook helpen om juist even alles van je af te schrijven in een dagboek en zo de dag te analyseren. Voor sommige mensen is het ook fijn om een lekker geur op je kussen te spuiten, zoals lavendel. Zorg voor een manier om de stress en drukte van de dag van je af te zetten. De voornaamste reden waarom we als mensen niet in slaap vallen, is omdat we nog te druk bezig zijn in ons hoofd. Door rustig te worden voordat je gaat slapen, val je veel sneller in slaap.

 

Vermijd sociale media

Probeer sociale media zoals Facebook en Instagram te vermijden vlak voordat je gaat slapen, omdat dit zorgt voor onrust. En door het blauwe licht wordt je juist wakker.

 

Creëer rust

Om voor meer rust en warmte te zorgen kan je ook een klamboe kopen bij shopvoorgezondheid, zo zorg je voor een coconnetje als je in bed gaat liggen.

https://shopvoorgezondheid.nl

You may also like...