Voor een onderneming is het zeer belangrijk om bereikbaar te zijn voor de klanten. Wanneer een klant het gevoel heeft dat jij al onderneming niet bereikbaar ben is het heel makkelijk voor een klant om over te stappen op een van de concurrenten. Door middel van sociale media en internet is het bijna een vereiste om zo transparant mogelijk te zijn naar je klanten. Maar hoe kun jij de bereikbaarheid vergroten en je klanten laten zien dat je transparant bent. Wanneer je een kleine onderneming bent kun je niet makkelijk iemand aannemen als receptionist. Vaak zijn daar gewoonweg niet de middelen voor. Het kan daarom ook raadzaam zijn om de antwoordservice uit te besteden. Het uitbesteden van een antwoordservice kan aan een telefoonservice. Er zijn externe antwoordservice bedrijven die zich hebben gespecialiseerd in het beantwoorden van de telefoon voor externe bedrijven. Vaak krijg je als een onderneming door een antwoordservice bureau een receptionist toegewezen. Zij kan zich helemaal inlezen in uw bedrijf. Als er wensen zijn in hoe de telefoon moet worden opgenomen of hoe de klant verder moet worden geholpen dan kunt u dit doorgeven aan de antwoordservice bureau. Een andere manier om aan uw klant te laten zien te alle tijden bereikbaar te zijn en ook transparant naar uw doelgroep te zijn kan door middel van sociale media en een chat. Zoiets wordt ook wel webcare genoemd. Hierbij kunnen klanten u gemakkelijk via sociale media kanalen zoals Facebook en Twitter vragen stellen. Door hier online antwoord te geven laat u zien dat u uw klanten te woord staat en transparant bent. Webcare kan ook door middel van een chat waarbij een klant bijvoorbeeld via uw website digitaal met u kunnen praten. Het is dus heel belangrijk om bereikbaar te zijn voor uw klanten. Om gemiste oproepen te voorkomen kunt u door middel van een externe antwoordservice toch uw klanten een goede klantenservice aanbieden. |