Spectrumwebdesign
Image default
Internet marketing

Hoe te ranken op Google

Leren hoe te ranken op Google is essentieel voor het bereiken van uw doelen voor uw website. Hier zijn enkele tips om je op weg te helpen naar succes. Inhoud is koning! Maak uw inhoud interessant en informatief en probeer het aantal woorden tussen de 500 en 2000 woorden te houden. Hoogwaardige backlinks zijn de ruggengraat van uw ranking strategie. In het verleden betekende meer backlinks een betere ranking, maar dit is niet langer het geval. Nu zijn kwalitatieve backlinks de sleutel tot een hoge ranking op Google.

Ranking op Google

Er zijn verschillende dingen te overwegen om de hoogste ranking op Google te bereiken. Het aantal links dat naar uw site wijst is een belangrijke factor. Bijvoorbeeld, een pagina met 100 kwaliteitslinks zal hoger in de zoekresultaten verschijnen dan een pagina met tien. Google houdt ook rekening met de responsiviteit van uw website, hoe snel uw pagina’s laden en de lettergrootte en kwaliteit van de afbeeldingen op uw site. Een snelle website is erg belangrijk om klanten en potentiële klanten aan te trekken.

Hoewel Google zijn algoritme regelmatig wijzigt, blijven sommige aspecten ervan hetzelfde. Een belangrijke factor om te overwegen is de leeftijd van uw site. De leeftijd van het domein en het linken naar hoofddomeinen bepalen de kwaliteit van een website. MozRank is ook belangrijk. Ook de paginasnelheid is belangrijk, omdat die de ranking beïnvloedt. Google meet paginasnelheid met een metriek genaamd “page speed index”.

Link building

Wanneer u overweegt welke methoden van linkbuilding het beste zullen werken voor uw website, is het het beste om ze af te stemmen op uw algemene KPI’s. Deze kunnen zijn: paginaweergaven, verkoop en e-mail abonnementen. Uw algemene domein autoriteit en pagina rang kan ook belangrijk zijn om te overwegen. Uw doel is om zo veel mogelijk gerichte bezoekers naar uw inhoud te trekken. Hier zijn enkele van de beste manieren om links te creëren en te bouwen die u zullen helpen uw doelen te bereiken.

Creëer waardevolle inhoud voor uw publiek. Content marketing moet uniek zijn en meer waarde bieden aan lezers dan die van concurrenten. Controleer de pagina rankings voor uw doelgerichte zoekwoorden en creëer inhoud die zich onderscheidt van de massa. Het moeilijkste deel van linkbuilding is promotie. U moet andere websites overhalen om naar de uwe te linken. Als je niet weet hoe je je content moet promoten, bekijk dan de Beginnersgids voor Content Marketing.

Schema

Het is mogelijk om aan de slag te gaan met schema markup op uw website als u gebruik maakt van een CMS, zoals WordPress. Zeker als je een webwinkel wilt laten maken moet je erop letten dat de schema goed ingesteld staat. De Yoast SEO plugin helpt u aan de slag te gaan met schema markup op uw site zonder codeervaardigheden. Dit kan de prestaties van uw website verhogen en de rangschikking in de SERP’s van Google verbeteren. U kunt ook de Google Structured Data Markup Helper gebruiken om automatisch schema markup code te genereren. U kunt de code kopiëren, op uw website plakken en beginnen met taggen!

Als gestructureerde gegevens nieuw voor u zijn, vraagt u zich misschien af of u ze nodig hebt. Deze eenvoudige markup vertelt zoekmachines precies wat uw inhoud betekent. Het is ook een manier om uw URL’s betekenis te geven. Als u hoger wilt scoren in Google, moet u schema markup op uw website plaatsen. Maar hoe gebruik je het? Lees verder om dat uit te vinden. Het is tenslotte gratis te gebruiken!

Zoek intentie

Inzicht in de zoekintentie is van vitaal belang voor het succes van uw online marketing campagne. Gebruikers zijn op zoek naar specifieke soorten informatie. Deze soorten zoekopdrachten worden steeds populairder en omvatten zoekopdrachten naar “waar te koop” en “bij mij in de buurt”. Om hoog in de Google SERPs te komen, moet uw inhoud overeenkomen met de intentie van de zoeker. Hier zijn de belangrijkste manieren om te bepalen wat de zoekintentie is en hoe u deze kunt gebruiken om de SEO van uw website te verbeteren.

Het eerste wat u moet begrijpen is dat Google algoritmewijzigingen heeft doorgevoerd om beter aan te sluiten bij de zoekintentie. Deze wijzigingen zijn gericht op het relevanter en verser maken van de zoekresultaten. Als uw pagina consequent daalt in de rankings, kan uw zoekintentie de schuld zijn. Gelukkig is de juiste manier om uw site te optimaliseren voor zoekintentie door te kijken naar de top 10 resultaten. U kunt zien welke pagina’s geoptimaliseerd zijn voor zoekintentie door te kijken waar mensen naar zoeken en die pagina’s na te bootsen.