Het belang van een SEO optimalisatie voor een webshopVoor een webshop is het uiteindelijke doel om zoveel mogelijk conversies te genereren. Hiervoor moet je veel klanten naar je online winkel kunnen trekken. Dit kun je doen met SEO optimalisatie voor je webshop. Je verbetert hierbij verschillende factoren op je platform zodat je hoger in de zoekresultaten van Google terechtkomt. Belangrijk is dat je onderzoekt welke pagina’s een verbetering kunnen gebruiken. Zo kun je gericht aan de slag gaan met een SEO optimalisatie voor je webshop. Meet hoe goed jouw pagina’s nu scorenBelangrijk is dat jij achterhaalt hoe goed — of slecht — jouw huidige pagina’s scoren. Kijk hierbij naar hoeveel bezoekers ze genereren. Is dit lager of hoger dan je had verwacht? Direct kun je inzien hoeveel mensen een actie hebben ondernomen op deze pagina. Misschien zie je wel dat meer dan tachtig procent na 3 seconden de webshop weer heeft verlaten. Je weet dan dat deze pagina niet goed aansluit op de verwachtingen van de zoeker. Hiermee kun je aan de slag gaan. Werk vanuit de doelgroepBij alle optimalisaties die je doorvoert moet je kijken vanuit de doelgroep. Immers is de webshop voor hen opgericht. Zij moeten de acties ondernemen. Om daarvoor te zorgen moet je dus weten wat ze willen en wat ze niet willen. Tegen welke problemen lopen zij geregeld aan op je webshop? Of wat heb jij wel dat concurrenten niet hebben? Leg al deze informatie naast elkaar en bepaal de route die jij wil belopen om te optimaliseren. Misschien kies je ervoor om een productpagina te verbeteren. Het kan ook zijn dat je de bovenliggende categoriepagina op de schop neemt. Wat je ook kiest: zorg dat je relevant wordt voor de zoeker. Relevant voor de zoekerDe ranking die jij in de grootste zoekmachine van de wereld hebt is onder andere afhankelijk van jouw relevantie. Als iemand een zoekopdracht doet en jouw webshop sluit daar niet op aan, zal deze niet hoog staan in Google. Je moet er dus achter komen waarop jouw potentiële klanten zoeken. Gebruik deze termen om je pagina’s te optimaliseren. Zo laat jij je webshop relevanter zijn voor hun zoekopdrachten. Uitbesteden aan een professionele partnerJe kunt ervoor kiezen om de SEO optimalisatie voor je webshop uit te besteden aan een professionele partner. Zo houd jij tijd over voor andere dingen binnen je business terwijl je wel goede resultaten krijgt. SEO is niet een taak die eenmalig wordt uitgevoerd en waarnaar verder niet hoeft omgekeken te worden. Een professioneel team zorgt ervoor dat jouw webshop ook in de toekomst goed gevonden blijft worden. Zo kun je met een SEO optimalisatie de resultaten van jouw webshop sterk verbeteren. |
https://www.omcbase.nl/seo-optimalisatie-webshop/ |
