Spectrumwebdesign
Image default
Bedrijven

LinkedIn Ads Maken – Een Beginnershandleiding

Wil je nieuwe klanten aantrekken? Of misschien een nieuw product of dienst promoten? LinkedIn Ads is de perfecte manier om jouw bedrijf te laten groeien! Met een goed doordacht en geoptimaliseerde LinkedIn Ad kan jij meer verkeer naar je website genereren, bekendheid vergroten en leads opbouwen. In deze blogpost zal ik je stap voor stap uitleggen hoe je eenvoudig een LinkedIn Ad aanmaakt.

Stap 1: Kies je campagnegroep en advertentietype

Als eerste stap moet je kiezen welke campagnegroep en welk advertentietype je wilt gebruiken voor jouw LinkedIn Ad. Er zijn twee soorten campagne groepen waaruit je kan kiezen, namelijk “Awareness” of “Consideration”. Awareness is geschikt als je meer mensen wil bereiken die nog niet bekend zijn met jouw bedrijf of product. Consideration daarentegen is geschikt als je mensen wil bereiken die geïnteresseerd zijn in wat jij te bieden hebt. Vervolgens kan er gekozen worden tussen verschillende advertenties zoals “Text-advertenties”, “Video-advertenties” of “Lead Generatie Advertenties”. Hierbij is het belangrijk dat je rekening houd met wat het beste past bij jouw doelstelling.

Stap 2: Maak content aan

Nu dat er gekozen is voor een campagnegroep en advertentietype, is het tijd om de content van jouw ad te schrijven. Je begint met het verzinnen van een titel die aanspreekt, hierin moet duidelijk worden gemaakt wat de potentiële klant gaat leren als hij/zij op de ad klikt. Vervolgens maak je ook de bodytekst, hierin moet duidelijk worden gemaakt waarom iemand juist naar jouw website toe moet navigeren om meer te weten te komen over wat je te bieden hebt. Vergeet ook niet om relevante afbeeldingen toe te voegen! Als laatste voeg je de link toe naar de pagina waarop iemand terechtkomt als hij/zij op jouw ad klikt.

Stap 3: Targeting instellen

Stap nummer drie is de targeting instellen voor jouw ad. Hierbij selecteer je wie precies in aanmerking komt om jouw ad te zien (middels locatie, demografische criteria etc). Ook kan er gekozen worden voor specifieke interesses, opleiding of andere criteria waardoor de doelgroep zo gericht mogelijk benaderd kan worden door middel van jouw ad. Dit is essentieel om relevant verkeer naar jouw website toe te trekken!

Conclusie

Dit was slechts eenvoudige beginnershandleiding over hoe LinkedIn Ads gemaakt worden. Door alle bovengenoemde stappen goed door te lopen benut je alle potentiële voordelen van LinkedIn Ads! Door relevant verkeer naar je toe te trekken via targeting en betrouwbare content te creëren win je vertrouwen binnen de online community’s! Een LinkedIn Ad liever uitbesteden aan een professioneel bedrijf? Neem dan contact op met Baas en Baas!